De lekkerste wandeltochten van
Nederland en België
Happen en Stappen
Happen en Trappen
Happen en Stappen
Twitter Facebook

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over...
Ons reserveringsysteem
Hoe kan ik een reservering plaatsen?
  • Ga naar de website www.happenenstappen.nl
  • Selecteer de route die u wilt gaan wandelen door te klikken in het linkermenu op het tabblad `routes´
  • Vervolgens selecteert u in de kaart van Nederland de provincie waar u wilt gaan wandelen.
  • Op de provinciekaart klikt u een stip aan wanneer u in dat gebied wilt gaan wandelen of u klikt de gewenste routenaam aan
  • Op de informatie- en reserveringspagina van de route:
    • vult u het reserveringsformulier in en klikt u op `ga naar stap 2´.
    • selecteert u een datum
    • controleert u uw reservering en klikt u op `ga naar stap 4´
    • indien u cadeaubonnen heeft, vult u de unieke nummers* van de cadeaubonnen in en klikt u op `ga naar stap 5´. Heeft u geen cadeaubonnen, klikt u direct op `ga naar stap 5´
    • U doorloopt het i-Deal betalingssysteem en uw boeking is rond.
Wat kost een dagje Happen en Stappen?
Voor een volledig verzorgde route betaalt u per persoon 21,95 euro (ochtendarrangement) of 27,95 euro (middagarrangement). Hiermee is alles voor u geregeld: u ontvangt een routebeschrijving, de plaatsen zijn gereserveerd en het eten staat bij elk restaurant voor u klaar. Alleen de consumpties hoeft u nog maar af te rekenen.
Tot wanneer kan ik een reservering plaatsen?
Wanneer u een van onze routes wilt gaan wandelen kunt u via deze website minimaal één dag van tevoren (tot 18.00) reserveren.
Kan ik bij slecht weer annuleren en mijn geld terugkrijgen?
Wilt u uw reservering annuleren, bijvoorbeeld vanwege slecht weer? Dit kan tot één dag voor uw bezoek (tot 17.30 uur) aan Happen en Stappen. Stuur een email naar info@happenenstappen.nl. In overleg kunt u dan een nieuwe datum afspreken. Wilt u annuleren met een groep vanaf 10 personen? Laat dit dan uiterlijk 2 dagen van te voren weten aan Happen en Stappen zodat de restaurants hier tijdig van op de hoogte worden gebracht. Uiteraard kunt u kleine (persoons)wijzigingen doorgeven tot één dag voor uw bezoek (tot 17.30 uur).
Uw betaling
Hoe weet ik of mijn betaling is gelukt?
Bij het reserveren van Happen en Stappen heeft u uw e-mailadres ingevuld. Na betaling ontvangt u terstond een betaalbevestiging op dit e-mailadres.
Ik ben woonachtig in Belgie of Duitsland, wat nu?
Voor onze Belgische klanten is dit geen probleem, u kunt eenvoudig met Bancontact betalen.

Bent u woonachtig in Duitsland? Stuur dan een e-mail naar info@happenenstappen.nl. Vermeld hierin duidelijk:
  • De naam van de route
  • Ochtend- of middagarrangement
  • Startplaats
  • Uw naam en telefoonnummer
  • Het aantal personen (volwassenen en kinderen)
  • De datum waarop u een bezoek aan Happen en Stappen wilt brengen
  • De starttijd waarop u wilt vertrekken (10:00, 10:30 of 11:00 uur)
  • Eventuele dieetwensen en opmerkingen
U kunt het totaalbedrag van uw reservering (aantal personen x 21,95 euro of 27,95 euro) overmaken naar:
  • IBAN: NL 62 RABO 0194 3239 86
  • BIC / Swift: RABONL2U
Stuur de betaalbevestiging of een printscreen van uw betaling mee met de reservering voor een snelle afhandeling. U ontvangt van ons een persoonlijke bevestiging van uw reservering.
Ik heb geen internetbankieren
Happen en Stappen heeft ervoor gekozen alle betalingen via iDeal te laten verlopen. Heeft u zelf geen internetbankieren, dan kent u wellicht iemand in uw omgeving die dit kan doen voor u? U kunt deze persoon dan contant betalen.
Uw boeking
Ik wil graag de datum van mijn boeking wijzigen
U kunt de datum van uw boeking zelf één keer wijzigen. Klik hier voor het wijzigingsformulier.
Ik heb een boeking geplaatst, maar nog geen bevestigingsmail ontvangen. Wat nu?
Het komt wel eens voor dat de bevestigingsmail in het mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’ wordt geplaatst. Hier kunt u uw bevestiging van de boeking terugvinden. Indien u na het boeken ook geen mail heeft ontvangen in uw mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’ dan kunt u een mail sturen naar info@happenenstappen.nl met het onderwerp: “Geen bevestigingsmail”. Vermeld hierin duidelijk uw naam en de route die u geboekt heeft.
Cadeaubonnen
Hoe kan ik een cadeaubon bestellen?
Meer informatie over de cadeaubon vindt u in het linkermenu onder "Cadeaubon".
Hoeveel werkdagen duurt het voordat de cadeaubon verzonden wordt?
U ontvangt binnen 3 werkdagen de cadeaubonnen per post.
Ik heb een cadeaubon besteld per e-mail, maar ik heb deze niet ontvangen per e-mail. Wat nu?
Indien u een digitale cadeaubon heeft besteld, krijgt u deze binnen enkele minuten per e-mail toegestuurd. Het komt wel eens voor dat deze in uw mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’ wordt geplaatst. Hier kunt u de e-mail dan terugvinden. Indien u na uw bestelling ook geen mail heeft ontvangen in uw mapje ‘ongewenst’ of ‘spam’, dan kunt u een mail sturen naar info@happenenstappen.nl met het onderwerp “Geen e-mail cadeaubon”. Vermeld hierin duidelijk uw naam en het aantal cadeaubonnen dat u heeft besteld.
Staat de cadeaubon op naam?
Nee, de cadeaubonnen zijn niet persoonsgebonden. Onze cadeaubonnen bestaan uit een unieke 10-cijferige code, welke eenmalig kan worden ingevoerd bij het plaatsen van een reservering.
Wat is de geldigheidstermijn van een cadeaubon?
Cadeaubonnen zijn altijd geldig in het jaar van aankoop en het daaropvolgende jaar. Cadeaubonnen uitgegeven in 2013 zijn derhalve geldig t/m 31-12-2014.
Hoeveel kost een cadeaubon?
Een cadeaubon kost € 22,95 (ochtendprogramma) of € 28,95 (middagprogramma) per stuk. Een cadeaubon heeft als voordeel dat deze voor elke route geldig is en dat de datum vrij te bepalen is.
Hoe kan ik een cadeaubon verzilveren?
U dient een reservering te plaatsen (zie: hoe kan ik reserveren) en bij stap 4 vult u het 10 cijferige nummer in dat op de cadeaubon is vermeld.
Onze routes
Is de route een rondje en kom ik weer terug bij het startpunt?
Ja, iedere route begint en eindigt op dezelfde locatie.
Kan ik ergens anders starten?
Ja, u kunt zelf bepalen bij welke van de 2 restaurants u de dag wilt beginnen en eindigen.